Preconferința “Îngrijirea competentă a copiilor care au suferit traume”

Îngrijirea competentă a copiilor care au suferit traume este un curs intensiv care conține nouă module. La finalul cursului, participanții vor fi capabili:

  1. Să înțeleagă obiectivele îngrijirii și dezvoltării copilului.
  2. Să înțeleagă deprinderile esențiale ale persoanei competente în îngrijirea copiilor care au suferit traume.
  3. Să înțeleagă impactul pe care trauma și stresul traumatic din copilărie îl pot avea în dezvoltarea copilului.
  4. Să identifice reacțiile care facilitează adaptarea pozitivă a copiilor care au suferit traume.
  5. Să identifice strategii, tehnici și deprinderi noi care ajută la creșterea copiilor cu un trecut traumatic.
  6. Să identifice strategii care îi ajută pe copii să învețe să își poarte singuri de grijă.

Program

Această preconferință va începe cu înregistrarea participanților în 6 noiembrie între orele 8:30 și 9:30, prânzul între 12:30 și 14:00 și se va încheia în data de 7 noiembrie cu prânzul 12:30-14:00.

Structura cursului

Modulul 1 Trauma și impactul acesteia în viața unui copil. Modulul este o introducere în deprinderile esențiale ale persoanei competente în îngrijirea copiilor care au suferit traume și definirea tipurilor de traumă.

Modulul 2 Înțelegerea traumei și impactul acesteia în procesul de dezvoltare în funcție de vârstă. Va fi examinat impactul traumei în dezvoltarea copilului.

Modulul 3 Parcursul persoanei competente în îngrijirea copiilor care au suferit traume. O prezentare a celor șase caracteristici ale persoanei competente în îngrijirea copiilor care au suferit traume.

Modulul 4 – 9 Deprinderi esențiale:

  • Creșterea maximă a siguranței senzoriale a copilului.
  • Cum îl ajutăm pe copil să atenueze emoțiile copleșitoare și să dezvolte relații
  • Cum îl ajutăm pe copil să își schimbe comportamentele dificile și să dezvolte relații
  • Consolidarea relațiilor mai vechi și promovarea relațiilor noi, benefice
  • Cum îl ajutăm pe copil să își accepte cu demnitate povestea de viață
  • Cum să avem grijă de noi înșine în timp ce avem grijă de copii

Formatori

Cursul va fi susținut de: Alina Muntean și Mirela Mihăileanu, formatori autorizați și practicieni cu experiență în TCC (Trauma Competent Caregiving) și TBRI (Trust-Based Relational Intervention).

Alina Muntean. Din 2004 a început sa lucreze cu tineri și copii abandonați din județul Mureș. Și-a dorit să se implice mai adânc în viata acestor copii și să ducă munca la un alt nivel. Prin urmare a finalizat Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației și un Master în Consiliere și Psihologie Clinică. A terminat o formare în Terapie de Familie Sistemică ai a participat la training-uri pe traumă în SUA și România. O schimbare în familia ei e că pe lângă cei doi băieți biologici a luat în plasament și o fetiță, iar această experiență a ajutat-o să înțeleagă și mai bine părintele care crește un copil cu traume.

Mirela Mihăileanu. Formator acreditat și a susținut cursuri de îngrijire competentă a copiilor cu istoric de traumă pentru sute pe părinți adoptivi, familii de plasament, educatori și voluntari ca parte a Academiei de Training din cadrul Asociației Tzuby’s Kids, unde este membru fondator. Pasiunea Mirelei este de a înțelege modificările care au loc în biologia şi psihologia copilului care a suferit abuz, neglijare severă, abandon și de a ajuta părinții și îngrijitorii copiilor să contribuie la vindecarea acestora. Convingerea Mirelei este că dreptul fundamental al fiecărui copil este să crească într-o familie permanentă în care copiii să-și găsească apartenența, siguranța și echilibrul psiho-afectiv atât de necesar recuperării traumelor suferite.

Preconferința “Managementul de caz în serviciile sociale pentru protecția copilului și suportul familiei”

Sesiunile pre conferinței se vor centra pe practica managementului de caz în serviciile sociale, atingând teme cum ar fi: evaluarea riscurilor şi a vulnerabilităţilor, dar și a resurselor și a potențialului, evaluarea nevoilor emoționale ale copilului, stabilirea priorităţilor de intervenție în funcţie de rezultatele evaluării, construirea rezilienței copiilor, construirea relațiilor interpersonale bazate pe emoții și valori adecvate contextului de lucru.

La această preconferință sunt invitați să participe persoane cu atributii in management de caz din serviciile sociale publice și private, manageri ai serviciilor sociale, coordonatori de centre rezidențiale pentru copii, precum și alte persoane interesate care lucrează în serviciile sociale publice și private adresate copiilor și familiei.

Program

Această preconferință va începe cu înregistrarea participanților în 6 noiembrie între orele 8:30 și 9:30, prânzul între 12:30 și 14:00 și se va încheia în data de 7 noiembrie cu prânzul 12:30-14:00.

Facilitatori

Adela Şetet – asistent social, Manager CFCECAS (Centrul de Formare și Evaluare în Asistență Socială)

Ana Rădulescu – asistent social, Președinte European al Federației Internaționale a Asistenților Sociali (IFSW Europa)